„Lubuskie trendy na regionalne weekendy!” – czas na podsumowanie!
Czego dotyczyły Lubuskie trendy na regionalne weekendy?

Koniec lata to również koniec projektu pn. „Lubuskie trendy na regionalne weekendy” organizowanego przez Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego w Zielonej Górze, w terminie od 01 maja do 30 września br., którego celem było zaprezentowanie pięknych i nietuzinkowych miejsc na mapie województwa lubuskiego oraz ukazanie konsumentom, że zarówno producent jak i produkt lokalny, regionalny czy tradycyjny jest bliżej niż się wydaje, bo „tuż za płotem”. Katalog miejsc wskazujących możliwości spędzenia wolnego czasu złożył się na swoisty przewodnik po lubuskich obiektach wartych odwiedzenia – czy to w pojedynkę, w parze czy całą rodziną. Każdy miał szansę znaleźć coś dla siebie – zarówno starsi jak i młodsi, a było w czym wybierać! Począwszy od naturalnych lodów tworzonych na bazie lokalnych produktów, przez odpoczynek z dala od zgiełku miasta na gospodarstwie rolnym
lub chwilę wytchnienia wśród winnego grona czy w pałacyku w pięknym anturażu drzew, kwiatów i jezior. A jakby tego było jeszcze mało – uzdrawiająca apiterapia, relaks wśród otulającej aromatem lawendzie czy smakowicie pachnące kąski z grilla konsumowane w urokliwym, przytulnym rodzinnym ogródku, a także kosztowanie miodów prosto z plastra u regionalnych pszczelarzy, bądź ryba prosto z pieca, aż po świeżo paloną kawę czy piękną sesję zdjęciową na bajkowym dyniowym tle… Wszystko to i wiele innych atrakcji złożyło się na powstanie 23 lubuskich trendów, a w tym zaprezentowano aż 11 branż, takich jak m.in.: agroturystyka i restauracje, produkty ekologiczne, rękodzieło, warzywa i owoce, produkty pszczelarskie, produkty winiarskie, produkty mięsne, produkty mleczne, etc. Ta różnorodność potwierdza teorię, że ziemia lubuska jest absolutnie wyjątkowym miejscem!

Kto znalazł się w bazie Lubuskich trendów?

Jako, że nadszedł czas na podsumowanie, to warto przypomnieć producentów, którzy zgłosili się do Lubuskich trendów i którzy w ramach projektu byli promowani
w mediach społecznościowych w każdą sobotę (od początku maja, do końca września) o godzinie 10.00, tak, aby konsument popijając kawę i szukając na FB inspiracji mógł dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. A byli to kolejno:

Lodziarnia Czyste Lody Tradycyjne,
Przystań Tu ,
Winnica Mozów,
Winnica Cantina Mariusz Pacholak,
Pszczelarnia Słodnik/ Gościniec Polna Pszczoła,
Winnica Milsko,
Pałacyk Łąkomin / Browar Łąkomin,
–  P.W. Salcum-Fixum, Grill & Chill,
Ośrodek Wypoczynkowy Łubu Dubu w Dankowie,
Winnica Kinga,
ULOTERAPIA Pszczela Kraina Wioletta Wojtera,
Rybacka Chata,
Coffee Hunter Palarnia Kawy,
Silna Lawenda Iwona Piechota,
MakArts Pracownia Ceramiki Artystycznej,
Fundacja Pszczeli Sad/ Pasieka Kwiaty w Słoiku,
Mr. Lodzik Sp. z o. o.,
Palarnia Kawy Progusta,
Plantacja Lawendy „Lawendowe Dusze”,
Winnica Julia – Małgorzata i Roman Grad,
„Smaki Przylasek” Gospodarstwo Rodzinne RiD Karwan,
Dyniowe Pole Rokitno,
Kubusiowa Pasieka.*

*Pod nazwami producentów ukryte są hiperłącza, które odsyłają bezpośrednio do danego profilu znajdującego się na Lubuskich Trendach.


Gdzie więc można jechać w zbliżającym się sezonie?       

I choć nastąpił koniec wiosenno- letniego działania, nie oznacza to, że dostęp do ww. producentów regionalnych jest niemożliwy, bo aż ponad połowa z nich funkcjonuje wielosezonowo! O kim konkretnie mowa? Zapraszamy do odwiedzenia strony Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego w Zielonej Górze www.lcpr.pl! Tam należy wejść w zakładkę pn. Konsumenci i wybrać podzakładkę o nazwie Lubuskie trendy na regionalne weekendy! Aby ułatwić klientom znalezienie na stronie obiektu, który spełni oczekiwania, stworzyliśmy piktogramy informujące o udogodnieniach, a także interaktywne mapy ułatwiające dojazd do celu. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom lubuszan – w każdym Trendzie znajduje się informacja dot. odległości liczonej od centrum Zielonej Góry oraz od centrum Gorzowa Wlkp. aż do celu.  Już nie ma wymówek – komu w drogę, temu Lubuskie trendy!